22.03.14 г.

архивна мисъл

Стоя си. Все още се подава мек дим от две прясно загасени свещи. Защо изобщо ги запалих – сякаш това беше последното нещо, което извърших с желание. Сложих дърво в печката, но и това, усещам се, правя механично.

Но сякаш механизмът у мен секна. Винаги съм се чудил какво да правя, и сякаш винаги съм съумявал по някакъв начин да продължа. Винаги са ми подавали нещо от някъде за правене. Главно идеи. А сега, обърнат към себе си, аз нямам какво да правя. Аз съм излишен, неспособен.

Казват, най-лесно е да кажеш не мога. Не е така. Това е колкото лесно, толкова и трудно. Едно е да кажеш не мога когато те мързи, друго е, когато стоварваш цялата си екзистенция, всичките битки, рани и руини в душата си в една безпламенна въздишка – не мога. Ехото, дори, е съкрушително. За теб. За мен, в случая. Защото другите са извън уравнението.

Да, по тях(другите) се разбира, че съществуваш и си избираш какво да (не) правиш, и когато се абстрахираш. Оставаш без нищо. Сам със себе си, сам в/с една празнота. И не е яко, но е първото нещо, което сякаш правиш ти. Което не са ти казали или не ти е било подсказано.
Ще ми се да знаех какво да правя. Да имах цел, мисия в живота. Да се биа сас лошите, да ощастливявам обществото и всички и всичко. Но не ставам.



Просто искам да си разказвам, да ти споделям. После осъзнавам, че това е смотано и самотно. И ми харесва. Измислих си. Нямам мнение, но имам система от схващания, която ми определя мнението така, че да изглежда…

Няма коментари:

Публикуване на коментар

худ

втренчен кит нагоре, аз или той сгърчен вид, роден в обор без бой очовечен, напит по еН безброй обречен на бит, смирен отбой загадъчен, ...