18.02.12 г.

Doobrin in Tate Modern


Бях в Тейт Модерн.

(със Nikon D40 XD – под наем)

The art is like watching the nature – you can describe it however you want but if you don’t feel it, its pointless.” Т.А.

Изкуството не е предвидено като такова, за да бъде описано и разбрано. То трябва да бъде почувствано. Особено ако говорим за contemporary art. То говори на свой собствен език и всеки го разбира по различен начин. Идеята е да отвори нещо в теб и да те накара да се замислиш. Ако е и възможно да не плямпаш после как художника/режисьора всъщност е имал еди си какво в предвид, може и да ти се изкефя.



Tate Modern всъщност е 200 метра дълга и 100 метра висока бивша електроцентрала, настояща мodern and contemporary art галерия(най-посещаваната в света). Турбинната зала, където някога се е помещавал турбинен двигател,(откъдето идва и името й бел.авт.) е огромна. Вътре просто имаш чувството, че не си човек, а нещо достатъчно малко, каквото всъщност е човешкото същество на фона на света. Поради размерите си, вътре могат да се правят колосални изложби. В конкретният случай имаше 13 метров екран, на който се прожектираше филм на Tacita Dean, която, ако трябва да съм откровен, не бях чувал преди въпросната изложба. Филмът беше около 10 минути, експериментален, доколкото разбрах, в който се сменяха разни сюжети, нямаше никаква реч, а самата авторка го описва като илюзия. Аз лично се почувствах като в паралелен свят. Буквално ме отнесе другаде. Почти се влюбих. На първо гледане – не го разбрах. На второ – още повече се обърках и отнесох. Дълбоко в себе си, някак си, съм убеден, че е страхотен, но не мога да го опиша. Не мога да кажа и една думичка за него. Няма и да се опитвам де. J

If you don’t understand it then it’s definitely contemporary art.S.A.

Направих много снимки, both with the Nikon and HTC Sensation, но при тия условия (забранено е да се снима със светкавица, но аз си позволих couple of sometimes) само една стана долу-горе добра, но е направо State of Art. А тоя Никон има 10 000 настройки и ако ги чатках поне малко, можеше и да си увелича кпд-то.




Всъщност защо пиша всичко това – както винаги и аз не знам, но се надявам вие да намерите смисъл за себе си. Нали това е изкуството? Ако ви кажа „Хора, отваряйте си очите, мислите креативно и т.н.” ще е много очевидно and none of you would do it. Но ако не кажа нищо – шанса да стане нещо нараства до малко над нулата.



“It’s about the influence.” M.E.




Обаче дека е смисъла на креативността, когато колкото по-creative е едно нещо, толкова по-малко хора го разбират/опитват да разберат, м?

Whatsoever….



Sometimes you have to do something unforgivable just to be able to go on living – тва по между другото. (A Dangerous Method)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

худ

втренчен кит нагоре, аз или той сгърчен вид, роден в обор без бой очовечен, напит по еН безброй обречен на бит, смирен отбой загадъчен, ...