23.05.14 г.

храна за мишки 2

Ако действието контрадиктира чувствата, това е парадокс. А не е ли най-лесно да се разбере и приеме действителността именно чрез парадокса. Самата екзистенция на иднивид, ако той има личен живот и същевременно представя себе си и като общественик, или казано с други думи, е обществено полезен извън себе си, това също е парадокс, макар и да е своего-рода ежедневие. Аз, лично, не намирам смисъл в това човек да се дели на две отношения - едно към себе си и близките си, и друго към тези, които са някак по-външни за него. Това, технически, също би могло да се отнесе към парадокса, но аз не бих.

Какво би означавало да жертваш себе си, любовта си и чувствата си, в рационалния свят, ако не глупост. Но, обяснено чрез парадокса, това граничи с абсолютната любов, дори с вярата. Когато умът е изместен от по-висши, иманентни състояния и/или чувства, той е в контрадикция със себе си. Което идва да покаже, че да обичаш, това, сякаш, значи да си безразличен - така парадоксалното е налице. Това, разбира се, не е оправдание или схващане. Иманентните схващания на даден индивид винаги са по-силни от несвойствените, външни за него. Но когато става въпрос за повече от един индивид, нерядко налице е трагедия.

Така погледнато, жертвоготовността, за да е с благороден характер, трябва да се обясни чрез парадокса. В противен случай е абсолютна глупост. Абсолютна глупост е и да се говори за абсолютни неща. Освен ако не си Кант.

Когато индивид жертва, той има два възможни крайни резултата: спасение или проклятие. Първото е победата на парадокса, второто, съответно, на глупостта. Блажени са невежите. Или невежеството е единствения порок. Това е без значение.

Последен абзац. Ако да те разберат е едновременно хубаво и лошо, то да не те разберат също е и двете. В зависимост от волята на индивида да бъда или не разбран, тук се детерминира крайното за него усещане. Идеята ми е, че ако човек не се опита да разбере даден индивид в контекста на парадокс, контрадикция, то той най-вероятно ще сметне дадения индивид за глупак. Респективно и себе си.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

худ

втренчен кит нагоре, аз или той сгърчен вид, роден в обор без бой очовечен, напит по еН безброй обречен на бит, смирен отбой загадъчен, ...